Sunday, August 21, 2011

Terima kasih sahabat :|

Aku dah 17. Genap 17 dua hari lepas. Tapi, hari jadi aku kali ni rase laen. Sangat laen. Tak macam tahon lepas even hadiah lagi dapat banyak tahon ni, hehe. Aku rase macam ade bende yang hilang, macam ade yang kosong. Aku tak rasakan kegembiraan yang betol-betol gembira kali ni. Macam ade bende yang hilang. And yes, bukan macam ade yang hilang, sebaliknya memang betol-betol hilang.

Kalau takat hilang barang, dalam dua tiga hari je aku bagai nak gile, lepas tu okay dah. Tapi ni, hummm. Aku hilang kawan. Aku dibuang. Aku sendiri tak tahu, macam mane bende ni boleh terjadi. Hilang kawan, bukan macam hilang berus gigi. Yee, dah banyak kali berus gigi aku hilang tapi aku tak penah kesah. K, sambong balek. Bulan ni, masok 5 bulan aku hilang kawan 'tu'. Aku still tertanya tanya dalam hati, kenape aku maseh perlukan dia yang dah maki hamun aku, dah marah marah aku, dan pernah mintak aku buang dia jaoh jaoh. Aku tak pasti, tak pasti :/ Aku tak pernah kene macam ni. 

Ego aku tinggi, sangat tinggi. Kalau orang dah taknak kawan dengan aku, aku kesah ape. Lantak kau lah. Tapi dengan dia sorang ni, aku laen. Aku sangat perlukan dia. Kite berkawan tak sampai setahon, tapi dalam tempoh tu. Macam macam aku belajar erti kawan dengan kau. Jatoh naek aku dulu, aku still ade kau. Tapi sekarang dah takde. Kau dah hilang, kau biarkan aku hidop sorang-sorang.

Aku tak boleh terima kenyataan yang kau buat macam ni. Kau seorang yang laen, begitu laen. Seorang kawan yang sangat sangat membantu. Bila kau tinggalkan aku macam ni, aku terkontang kanting. Aku tak boleh nak bangon sendiri. Aku tepakse jadi hipokrit dan ade yang perasan :| Aku sendiri bingung, macam mane aku boleh telan semue ayat-ayat kau yang dah mengguris aku. Kalau orang laen maki hamon aku, kate itu ini. Sah sah aku balas balek, aku takkan diam. Tapi bile kau yang buat macam tu, aku terdiam. Aku tak mampu lawan, tak mampu balas. Aku mampu telan segala ayat kau. Peliknya aku, aku bukan macam ni. Bukan macam ni.

Aku jadik macam ni, maybe sebab kau yang ajar. Ajar ape pon aku tak pasti. Tapi kehilangan kau, aku betol betol terasa time birthday aku. Dua minggu sebelom birthday aku, kau ade text. Kau marah marah and yang paleng aku ingat kau kate kau anggap aku betol betol dah mati. Time tu, hanya Allah je tahu macam mane perasaan aku bile bace mesej kau tu :|

Tapi bile sampai  hari jadi aku, kau tak lupe nak wish. Walaupun dengan dua perkataan dan satu sad smiley, itu pon dah mampu buatkan air mata aku jatoh, jatoh dengan laju. Aku menanges bukan atas sebab ape. Tapi sebab tersentuh bile kau still ingat tarikh tu and aku teringat janji janji kau dulu. Janji tu berkecai.

Aku cuba ceriakan hari aku dengan family and kawan-kawan yang laen. Aku gembira aku masih ade mereka. Cukoplah dengan kehilangan kau sorang, aku dah jadik bukan aku yang sebenar. Tapi sahabat, aku still tunggu kau dan insyaAllah akan tetap tunggu kau. Dan aku masih tertanya tanya, kenape bende ni boleh berlaku and kenape kau buat macam ni. Kau masih tak bagi jawapan yang betol dekat aku, buatkan aku rase sangat bersalah.

Aku harap sangat takde siapa yang persoalkan pasal bende ni. Aku tak mampu nak jawab, mungkin aku mampu jawab dengan air mata. Aku tak boleh nak keluakan kate-kate pasal bende ni. Aku cuma mampu pendam dan coretkan kat sini. Tapi aku tak lupe jugak nak ucapkan jutaan terima kasih pada sesiapa yang wish, bagi hadiah semue. Thanks sangat-sangat :') Sayang korangggg.

Kawan, jaga diri, buat sehabes mampu untuk spm, tebus segala ape yang penah kau buat dulu dekat family dengan hadiahkan kegembiraan pada diorang. Aku tak penah lupe untuk doakan kau. Itu yang kau penah mintak dekat aku dulu supaya tak lupe untuk doakan kau. Aku masih menghargai kau. Aku masih hormati kau. Aku masih rindu kau. Rindu yang teramat sangat dengan bende lame. Terima kasih sahabat :|




Yaya xoxo